Donnerstag, 2. Juli 2009

Falttechnicken und eine Überraschung

Ich hatte mir vor ein paar Tagen dieses süße alte Buch von einer lieben Kollegin ausgeliehen. Sie besitzt es schon seit ein paar Jahren. Wenn ich mich nicht irre, ist es die japanische Sprache.
Auch wenn ich den Text nicht verstehe, sind die meisten Anleitungen durch die vielen Bilder verständlich. Hier ist sogar eine meiner Lieblingsfrüchte erläutert.
Eine kleine Papierpuppe!
Und hier, ich denke man kann es erkennen, habe ich mich an einen Elefanten-Kopf gewagt.
Er ist mir für das erste Mal doch gut gelungen, oder?
Dann hat mich heute die liebe Tanja von Tanjas Living überrascht. Sich hat sich mit einer Metall-Blume, einen kleinen Teelicht und dieser wunderschönen Karte für ihren Gewinn bedankt. Was es nicht alles gibt! Vielen Dank!

Kommentare:

fräulein klein hat gesagt…

Ein tolles Buch! Ich kann leider nur ein Schiff und eine Tulpe falten!
GLG, Yvonne

Rosabella hat gesagt…

das ist ja ein niedliches Buch ... egal, ob man was lesen kann oder nicht, Hauptsache sind die Zeichnungen, und die sind wichtig, um Origami zu lernen ... toll! ich habe gerade bei DaWanda meinen Origami-Shop geschlossen, war nichts mehr los da :-(
herzliche Abendgrüße von der Rosabella

silvermoon hat gesagt…

Ein cooles Buch! :-) Vielen Dank für deinen lieben Kommentar!
Die Tasche ist übrigens sehr schön, da wird sich deine Nichte freuen.
LG
Claudine

Tanja-Maus hat gesagt…

...sehr, sehr gerne geschehen...(habe extra nix gesagt, sollte ja ne Überraschung sein) ...Schönes Wochenende

wünscht
Tanja

Anonym hat gesagt…

Heya i am for the primary time here. I came across
this board and I find It really useful & it
helped me out a lot. I hope to give something
again and aid others like you aided me.
My web-site :: amber leaf

Anonym hat gesagt…

I don't even know the way I ended up right here, however I thought this submit was once good. I do not recognise who you're however certainly you are going to a well-known blogger in case you are not already.
Cheers!
My web page - my computer is slow

Anonym hat gesagt…

Fantastic web site. Lots of useful info here. I'm sending it to several friends ans additionally sharing in delicious. And naturally, thanks on your sweat!
My weblog - drum tobacco

Anonym hat gesagt…

Thanks for another wonderful post. Where else may anybody get that type of info
in such a perfect way of writing? I have a presentation subsequent week, and I'm at the search for such info.
Feel free to surf my blog ; diablo 3 class guide

Anonym hat gesagt…

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.
I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!
Look at my website skin whitening

Anonym hat gesagt…

No matter if some one searches for his vital thing,
thus he/she needs to be available that in detail, therefore that thing is maintained over here.
My webpage - how to get rid of man boobs

Anonym hat gesagt…

This is a topic which is close to my heart...

Many thanks! Where are your contact details though?
My web page ; mac baren

Anonym hat gesagt…

Keep on writing, great job!
My web site ; captain black

Anonym hat gesagt…

The other day, while I was at work, my cousin stole my apple
ipad and tested to see if it can survive a forty foot drop,
just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now broken and she has 83 views.
I know this is totally off topic but I had to share it with someone!
Feel free to surf my web page :: how to cure pimples

Anonym hat gesagt…

Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I will be
waiting for your next write ups thank you once again.
Also visit my weblog : remove acne overnight

Anonym hat gesagt…

Hi there! This post could not be written any better!
Reading through this post reminds me of my good
old room mate! He always kept talking about this.

I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read.
Many thanks for sharing!

Here is my web page; how to cure a cold sore